تبلیغات در تلگرام
تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات در فیسبوک
تبلیغات در گوگل پلاس
تبلیغات در توئیتر
×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 926

زنی که مسیر دنیای مردانه را تغییر داد!

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)



طراحی سایت، طراحی سایت در اصفهان، دیجیتال مارکتینگ در اصفهان، بازاریابی دیجیتال، شبکه اجتماعی 

 

شریل سندبرگ، متولد سال ۱۹۶۹ (چهل و هفت ساله)، اولین زنی است که به هیئت مدیره فیس بوک وارد شد. وی مدیر حوزه فناوری، فعال و نویسنده آمریکایی است که در لیست ۱۰ زن قدرتمند جهان قرار دارد.

شریل سندبرگ، علم اقتصاد را با عینک زنان می‌دید؛ و هرچه که بیش‌تر با جنبه‌های مختلف اقتصاد آشنا می‌شد بیش‌تر به نقش کلیدی نابرابری اقتصادی در مشکلات زنان پی می‌برد و همین آگاهی، او را ترغیب می کرد تا در جهت توانمند سازی زنان بکوشد.

وی در سال ۲۰۰۱ به کمپانی گوگل که در آن سال سه ساله بود پیوست و به عنوان نایب ‌رئیس فروش آنلاین این شرکت مشغول به کار شد. «لری پیج» و «سرگئی برین»، موسسان شرکت گوگل معتقدند که شریل به شدت در سودآوری شرکت در آن سال‌ها تاثیر گذار بوده و منشاء سودآوری بسیاری برای گوگل شده است. همچنین وی یکی از موسسان بنیاد گوگل "google.org" می باشد؛ گوگل ارگ، یک موسسه خیریه و تحقیقاتی است که در زمینه فعالیت های انسان دوستانه تاسیس و فعال می باشد.

وی در سال ۲۰۰۸ از گوگل جدا شد و به عنوان مدیر عملیاتی به شبکه فیسبوک پیوست؛ این همکاری باعث تحولی عظیم در شبکه اجتماعی فیس بوک شد، شرکتی که تا پیش از آن چندان به فکر سودآوری نبود و بیشتر دوست داشت محیطی جذاب را برای مخاطبان‌اش فراهم آورد، با رهبری سندبرگ در جهت سودآوری حرکت کرد و در مدت کوتاهی با جذب تبلیغات به شرکتی غول آسا مبدل شد. فیسبوک خدمات خانم سندبرگ را با پرداخت‌های سطح بالا جبران می کرد، و در سال ۲۰۱۲، موقع عرضه‌ی عمومی سهام خود درصد خوبی به او داد، و شریل سندبرگ به عنوان هشتمین عضو هیئت مدیره فیس‌بوک و اولین زن این هیئت در آمد.

به گزارش مجله فوربس، ثروت وی هم اینک به ۱.۴ بیلیون دلار می رسد! شریل سندبرگ از قدرتمندترین زنان عصر حاضر به حساب می آید، البته تمام قدرت وی از ثروتش ناشی نمی‌شود، بلکه فعالیت‌های پررنگش در زمینه توانمندسازی زنان باعث درخشش بیشتر وی شده است.

سابقه کاری و حرفه‌ای شریل سندبرگ نشان می‌دهد که او در هر شرکتی منشاء پیشرفت سریع و سودآوری بسیار بوده و همین امر باعث شده است تا وی به مدیری قابل تبدیل شود و شرکت‌های بزرگی خواستار همکاری با او باشند. سابقه کاری سندبرگ به خزانه‌داری آمریکا، بانک جهانی، گوگل و فیس‌بوک ختم نمی‌شود؛ او عضو هیئت مدیره کمپانی‌هایی چون والت دیزنی، انجمن جهانی توسعه، سازمان بین المللی زنان برای زنان، شرکت وی دی و بسیاری کمپانی‌های دیگر نیز می باشد.

اقدامات وی درباره توانمندسازی زنان به همراه کتابی که در این زمینه نگاشته است، (Lean In: Women, Work and The Will to Lead)، منبع الهام و شکل گیری بسیاری از تشکل‌ها و اجتماعات زنان شده است که بر روی مسائلی در زمینه توانمندسازی زنان کار می‌کنند. این کتاب یکی از پرفروش‌ ترین کتابهاست و بیش از یک میلیون نسخه از آن فروش رفته و در ایران توسط نشر نوین (به نام تغییر مسیر: زنان، شغل و مسیر پیشرفت) و نشر دنیای اقتصاد (با نام زنان به پیش: طرحی برای ارتقای منزلت اجتماعی زنان و افزایش مفاهمه بین زن و مرد) به چاپ رسیده است.

کتاب وی راهنمای خوبی در مسیر کسب و کار و توانمندسازی زنان در اجتماع و خانواده می باشد، و خواندنش خالی از لطف نیست.

 

شرکت فراسان؛ مشاوره، اجرا و پیاده سازی انواع سایت، پرتال و سامانه های نرم افزاری؛ بازاریابی دیجیتال، برندینگ و سئو؛ خدمات میزبانی(هاست)، دامین و سرور

اطلاعات تکميلي

نظر دادن

برای نظر دادن به این قسمت کلیه فیلدهایی که با (*) مشخص شده اند را تکمیل نمایید.